Serviceavgifter
Bokning via | Kostnad |
BRA kundcenter | SEK 300 |
Ombokning via | Kostnad |
BRA kundcenter | SEK 350* |
*Tas endast ut om du bokat via resebyrå/nätresebyrå
Bokning via | Kostnad |
BRA kundcenter | SEK 300 |
Ombokning via | Kostnad |
BRA kundcenter | SEK 350* |
*Tas endast ut om du bokat via resebyrå/nätresebyrå
För att få återbetalning på biljetter som inte är återbetalningsbara enligt biljettens regler krävs att du har tecknat ett avbeställningsskydd. Avbeställningsskyddet kostar 149 kronor per resenär och är gratis för barn under två år. Avbeställningsskyddet måste tecknas vid bokningstillfället.
Avbeställningsskydd behöver inte tecknas vid bokning av biljettyperna EXTRA/BIO EXTRA. Dock behöver dessa biljettyper avbokas innan avgång för att kunna återbetalas.
Avbeställningsskydd gäller vid akut sjukdom eller dödsfall av resenären eller nära anhörig, detta skall intygas med ett läkarintyg eller en attest. Som nära anhörig räknas make/maka/registrerad partner, sambo, barn, föräldrar, svärföräldrar, syskon och mor-/farföräldrar.
I maten vi serverar ombord förekommer inte nötter. För dig som allergiker är det dock viktigt att veta att maten kan innehålla spår av nötter. Vi kan dock inte garantera att inte någon av passagerarna har nötter med sig ombord. Därför är det bra om du som har luftburen nötallergi, informerar oss i god tid före avresa via vårt Kundcenter. På så vis vi kan informera övriga resenärer vid gate och ombord om att inte plocka fram eventuella medhavda nötter.
Om du är allergisk mot pälsdjur ber vi dig kontakta vårt Kundcenter i samband med bokning så att vi kan kontrollera att det inte finns djur med på din avgång.