Reklamationer
Reklamation
Du är alltid välkommen att skicka in både positiv feedback, såväl som återkoppling på situationer där inte allt gått som förväntat. Dina åsikter är viktiga för oss och vi vill gärna ta del av din upplevelse, då din återkoppling bidrar till att Braathens håller den höga nivå som vi önskar.
För att vi ska kunna hantera ditt reklamationsärende, eventuella ersättningsanspråk, synpunkter eller liknande korrekt, behöver du registrera ett ärende via vårt kundcenter.
Reklamationen ska vara oss tillhanda senast 2 månader efter ankomst.
Om ni var flera personer som reste tillsammans går det bra att skicka in en gemensam reklamation för samtliga resenärer. Skicka oss endast en anmälan för hela ditt ärende och skriv gärna i rutan för "fritext/meddelande" så utförligt som möjligt vad ditt ärende avser.
Du skickar in din reklamation via hemsidan (flygbra.se/kundcenter) alternativt via telefonnummer till vårt kundcenter, 0771-44 00 10.
Vad händer efter att jag skickat in mitt ärende?
När du lagt upp ett ärende via hemsidan kommer du att få en bekräftelse på att vi mottagit din anmälan till angiven mailadress. Om du önskar att skicka in kvitto för eventuell ersättning, tänk på att alltid skriva avsändare på ditt brev, samt hänvisa till ditt personliga ärendenummer REKXXXXXX-XXX och bifoga dina fullständiga bankuppgifter i brevet. Fysiska kvitton skickas med post och elektroniska kvitton skickar du förslagsvis via mejl till oss.
Reklamationsavdelningen kommer därefter att kontakta dig för uppgifter om övriga underlag, så som flygbiljett eller liknande. Handläggningstiden för ditt ärende är för närvarande 45 arbetsdagar.