Hur gör jag en reklamation?
Har du synpunkter på din resa med oss? Eller gick inte allt som planerat?
Du är alltid välkommen att skicka in både positiv feedback, såväl som återkoppling på situationer där inte allt gått som förväntat. Dina åsikter är viktiga för oss och vi vill gärna ta del av din upplevelse, då din återkoppling bidrar till att BRA har branschens nöjdaste kunder även i fortsättningen.
För att vi ska kunna hantera ditt reklamationsärende, eventuella ersättningsanspråk, synpunkter eller liknande korrekt, behöver du registrera ett ärende via formuläret länkat nedan. Reklamationen ska vara oss tillhanda senast 2 månader efter ankomst.
Om ni var flera personer som reste tillsammans går det bra att skicka in en gemensam reklamation för samtliga resenärer. Skicka oss endast en anmälan för hela ditt ärende och skriv gärna i rutan för "fritext/meddelande" så utförligt som möjligt vad ditt ärende avser.
Skicka din feedback via vårt reklamationsformulär här
Vad händer efter att jag skickat in mitt ärende?
När du lagt upp ett ärende via formuläret kommer du att få en bekräftelse på att vi mottagit din anmälan till angiven mailadress. Om du önskar att skicka in kvitto för eventuell ersättning, behöver du skanna in kvitto/underlag och bifoga dessa genom att svara på det autosvar du får vid anmälningstillfället. Ange även kontonummer, clearingnummer och bankens namn. Om du använder en utländsk bank, vänligen skicka med IBAN och BIC/Swift uppgifter. Ingen ersättning utgår för alkoholhaltiga drycker. Utlägg för måltider och alkoholfri dryck ska vara skälig i proportion till väntetiden.
Reklamationsavdelningen kommer därefter att kontakta dig för uppgifter om övriga underlag, så som flygbiljett eller liknande. Handläggningstid för reklamationsärenden är för närvarande 60 arbetsdagar.